La hora del jazz del 4/12/2011 — Actualitat del jazz internacional, nous discos i agenda de concerts
Es parla del projecte cinematogràfic que està dirigint el net de Charles Mingus, Kevin Ellington Mingus, per retre homenatge al llegendari contrabaixista.
Es detalla el llançament de la col·lecció de CDs I'm Kissable, amb enregistraments històrics i inèdits dels anys 70 i 80 del pianista canadenc.
Repàs de les actuacions en directe del pianista Brad Mehldau per diferents ciutats europees com Nàpols, Londres, Bilbao i Oviedo.
S'anuncia el canvi de lideratge a la llista mundial de jazz, amb Ted Rosenthal ocupant el primer lloc gràcies al seu disc Out of This Wall.
Secció dedicada a recomanar la programació de concerts exclusius de jazz als dijous a la Casa Fusté de Barcelona.
Es repassen els concerts inaugurals del festival de la mà de Trombone Shorty i la compositora María Schneider al Palau de la Música.
Tancament del programa amb una selecció de música gospel i la presència de Focus Gospel Singers a l'agenda de concerts a Catalunya.
Actualitat del Jazz i Nous Llançaments
L'episodi comença amb una revisió de les novetats més destacades del panorama jazzístic internacional, posant el focus en figures mítiques i projectes inèdits.
Els projectes entorn de llegendes del jazz
- El cineasta Kevin Ellington Mingus està dirigint un documental sobre la vida i obra del seu avi, el llegendari contrabaixista i compositor Charles Mingus.
- El projecte compta amb testimonis de músics célebres, familiars i periodistes, buscant omplir buits de la seva història pública.
Reedicions i discos pòstums
- El segell discogràfic Zef ha llançat una luxosa col·lecció de CD titulada I'm Kissable amb enregistraments històrics dels anys 70 i 80 del pianista Oscar Peterson.
- Aquestes peces van ser extretes de cintes de vídeo de presentacions inèdites i van comptar amb el vistiplau del mateix Peterson abans de la seva mort el 2007.
Gires i l'Agenda de Concerts
S'analitza detalladament el recorregut d'alguns dels pianistes més importants del moment per Europa i s'ofereixen recomanacions culturals.
Les gires europees
- El pianista Brad Mehldau ha iniciat la seva gira europea amb actuacions destacades a Nàpols, Londres, Bilbao i Oviedo, acompanyat pel seu trio.
- Es destaca la importància de gaudir de la música en directe i la qualitat dels intèrprets actuals.
Propostes exclusives al Café Vienès
"Un lloc modernista, símbol d'aquesta època arquitectònica, en un lloc bastant especial i exclusiu en el sentit també de preus."
- S'anuncien els concerts dels dijous al Café Vienès Jazz Club, situat a l'emblemàtica Casa Fusté a Barcelona.
- Es repassa la programació amb artistes com Django Reinhardt i Ricard Gili Shining Hour.
Repàs de Jazz Week i el Festival de Jazz
Es fa un repàs de les llistes d'èxits setmanals i es recorden els millors moments del festival barceloní.
Llista d'èxits a Jazz Week
- El pianista i educador Ted Rosenthal salta del desè al primer lloc amb el seu àlbum Out of This Wall.
- Altres formacions com la Big Band de Christian McBride es mantenen fermes al capdamunt de la llista.
Recordant el Festival de Jazz de Barcelona
- Es rememora la inauguració a càrrec de Trombone Shorty i els seus Orleans Avenue amb una mescla enèrgica de funk, jazz i rock.
- Es destaca també el concert inaugural oficial al Palau de la Música Catalana de María Schneider i la seva aclamada orquestra.
El Gospel com a Colofó
- El programa tanca amb una selecció de música gospel, posant l'accent en la formació Focus Gospel Singers i la seva gira per Catalunya.
- Es destaca la capacitat d'aquesta música per connectar amb el públic i transmetre energia positiva amb clàssics com Oh Happy Day.
