Títol i resum generats per IA
La Veu de la Marea Pensionista del 14/3/2019 — La situació de les residències i l'estafa de BTS Serveis
0:00La Veu de la Marea Pensionista35:02
Compartir
La Veu de la Marea Pensionista
Seccions
2 seccions · 35:02
01
El model de les residències geriàtriques a Castelldefels
0:51 — 19:06
Debat sobre la situació de les residències a la ciutat, destacant que no hi ha cap centre de titularitat pública entre les 32 existents i analitzant les conseqüències del model privat.
0:51
02
L'estafa milionària de BTS Serveis
19:06 — 34:30
Entrevista a un activista afectat que detalla el frau massiu en l'atenció a la dependència, la investigació judicial oberta i la responsabilitat de les administracions públiques.
19:06
Seccions generades automàticament
El debat sobre les residències geriàtriques
En aquest episodi de La Veu de la Marea Pensionista a Ràdio Castelldefels, s'aborda un tema crucial per al col·lectiu de jubilats i pensionistes: la situació de les residències geriàtriques a Castelldefels.
La manca de recursos públics
- S'analitza com a Castelldefels, amb prop de 67.000 habitants, compta amb unes 32 residències censades, però cap d'elles és de gestió pública.
- Es destaca que 17 són concertades i 15 privades, la qual cosa genera un important problema econòmic i social per accedir-hi.
- Els tertulians reflexionen sobre com el model actual afavoreix el negoci privat en lloc de garantir un sistema públic de benestar.
L'experiència de les famílies
"La família ha de fer d'inspector, si no diari, de vez en cuando, de lo que está ocurriendo en la residencia."
- Es debateix sobre la implicació dels familiars i com evitar l'aparcament de la gent gran als centres.
- S'aprecia la gran professionalitat i dedicació del personal assistencial tot i la seva precarietat laboral.
L'estafa de BTS Serveis
Un frau milionari
- S'entrevista en Roberto, activista i un dels afectats, per destapar el cas de l'empresa BTS Serveis.
- El frau supera els 34 milions d'euros de diners públics destinats a la dependència, amb prop de 100.000 persones afectades a tot l'Estat espanyol.
- Es denuncia la falta de transparència, la destrucció de proves i la connivència d'algunes administracions.
La lluita de les plataformes
- Es posa de manifest l'enorme paper de les treballadores, que molts cops han sostingut el servei en condicions extremes.
- S'anima a la ciutadania a participar en moviments socials i a defensar els drets públics davant dels abusos del sector privat.
Transcripció de l'episodi
Transcripció generada automàticament

