Musicalia del 18/12/2012 — Especial American Classics a Musicalia
Presentació dels clàssics nord-americans amb temes icònics com Mrs. Robinson de Paul Simon i Art Garfunkel.
S'endinsen en el so psicodèlic i de protesta de finals dels seixanta amb grups com Jefferson Airplane.
Temes immortals com el de Scott McKenzie i les sonoritats de The Fifth Dimension amb referències a l'era d'Aquari.
Recordatori de temes guanyadors d'Oscar com el de la pel·lícula Dos Hombres y un Destino.
Incursió en el rock sureny i soul amb formacions com The Little Second, Four Tops i Aretha Franklin.
Repàs a bandes com The Mamas & the Papas, Bob Seger, Buffalo Springfield i Willie Nelson.
Tancament de l'especial amb un dels temes més emblemàtics de The Doors.
Resumen del programa musical
Aquest episodi especial del programa Musicalia s'endinsa en un recorregut fascinant pels clàssics nord-americans de la història de la música. Sota la conducció de Diego González i amb el suport tècnic de JR, s'han seleccionat temes cabdals de diferents gèneres i èpoques, des del rock psicodèlic fins al folk i el soul.
Punts clau de la sessió
- Inicis i bandes sonores icòniques: El programa arrenca amb grans èxits lligats al cinema i llistes d'èxits com el Billboard, destacant artistes com Simon & Garfunkel.
- Evolució musical dels anys 60 i 70: Es repassen grans himnes generacionals de formacions com Jefferson Airplane, The Doors i Aretha Franklin.
"La música es vesteix, s'etiqueta i es recorda a través dels moments especials de les nostres vides."
- Varietat d'estils nord-americans: S'abasten gèneres que van des del rock sureny fins a cançons d'autor i balades inoblidables que continuen vigents avui dia.
