Ràdio i Escola del 19/5/2012 — Especial Ràdio i Escola: Música, Esports i Tecnologia
Presentació dels estudiants de sisè de l'escola Edomar acompanyats pel seu professor Toni, comentant les expectatives i els nervis pel futur canvi a l'institut.
En Rubén parla de la vida de Michael Jackson, els seus inicis musicals i comparteix la seva pròpia experiència en el teatre musical i rodatges locals.
La Irene explica els cursos de vela, caiac i altres activitats esportives que es realitzen durant l'estiu a la Platja de Castelldefels.
La Raquel i la resta de companys debaten sobre els avantatges i els perills del Facebook, la gestió de la privacitat i el temps dedicat a internet.
La Clara presenta la tasca de la ONCE, les eines d'accessibilitat per a persones cegues i el procés d'ensinistrament dels gossos pigall.
La Sara recorda el centenari del Titanic, en Iago parla del Canal Olímpic i finalment s'acomiada el programa amb valoracions molt positives dels alumnes.
Presentació i Benvinguda
Els alumnes de l'escola Edomar
En aquest episodi especial del programa Ràdio i Escola de Ràdio Castelldefels, comptem amb la visita d'un grup d'alumnes de sisè de primària de l'escola Edomar i el seu professor Toni. Els nens comparteixen les seves inquietuds sobre el pas imminent a l'institut, els nervis davant del nou entorn i les activitats extraescolars que realitzen a Castelldefels.
Seccions Principale
Música i interessos personals
- En Rubén parla sobre la figura de Michael Jackson, destacant els seus inicis amb els Jackson Five, les dificultats de la seva infantesa i la seva trajectòria musical.
- Es comenten diverses preferències musicals del grup, incloent cançons populars que acompanyen l'emissora al 98.0 FM.
- En Rubén també explica la seva faceta artística en el teatre musical i la seva participació en un curtmetratge local relacionat amb la història de la ciutat.
Activitats d'estiu i esports
- La Irene detalla els cursos de vela que s'organitzen a la Platja de Castelldefels, a prop de la Biblioteca RFJ i la Plaça Neus Català, on es practica l'òptim i el caiac.
- En Iago explica les opcions esportives i de lleure que ofereix el Canal Olímpic, destacant activitats a l'aire lliure per a la temporada estival.
Tecnologia, xarxes socials i història
- La Raquel reflexiona sobre l'ús del Facebook, posant èmfasi en la importància de protegir la privacitat, evitar acceptar desconeguts i gestionar correctament el temps de connexió.
- La Clara presenta la labor de la ONCE, detallant els elements d'accessibilitat com el bastó blanc, el colorino i el procés d'ensinistrament dels gossos pigall.
- La Sara recorda el centenari de l'enfonsament del Titanic, repassant dades històriques sobre la tragèdia.
"Nois i noies, recordeu que abans dels 40 ja no tindreu gens de nervis per parlar davant del micròfon!"
Conclusió de l'episodi
El programa finalitza amb la interpretació coral d'una cançó per part dels alumnes, mostrant la seva satisfacció per l'experiència viscuda als estudis de l'emissora municipal i destacant la importància d'apropar la comunicació radiofònica als centres educatius de la comarca del Baix Llobregat.

