Ràdio i Escola del 21/12/2013 — Especial Ràdio i Escola: Tallers de Ràdio i Humor amb Alumnes
Arribada i presentació de les estudiants de l'institut, comentant les seves expectatives, aficions i futurs estudis de batxillerat.
Explicació detallada de l'activitat de creació d'històries mitjançant efectes de so, guions, edició amb Audacity i elaboració de magazins.
Audició d'un programa esportiu elaborat pels alumnes i valoració de la importància de la naturalesa en la locució.
Sketch humorístic amb la participació simulada de figures com Eduard Punset i Mariano Rajoy, acompanyats de ciutadanes de Castelldefels.
Reflexions finals sobre l'experiència de fer ràdio escolar i comiat dels oients de cara al període de vacances nadalenques.
Presentació de les Alumnes i Experiència Radiofònica
El programa comença amb la presentació de diverses alumnes de quart d'ESO de l'institut, les quals comparteixen les seves impressions sobre la participació en el projecte i parlaments generals sobre el futur acadèmic.
- Participació femenina destacada: S'assenyala que només han volgut venir noies a l'estudi a causa de la timidesa dels nois.
- Elecció de batxillerat: Les joves discuten si cursaran branques humanístiques, científiques o escèniques.
Reflexions sobre la Comunicació
Les estudiants comenten com ha estat el procés d'adaptació al medi radiofònic i les dificultats inicials en enfrontar-se a la pròpia veu enregistrada.
Treballs Pràctics: Històries de Sons i Magazins
Es passa a analitzar detalladament les tasques realitzades dins de l'assignatura de llengua, posant èmfasi en la creativitat i la narrativa sonora.
"Una història sense paraules però amb coherència, cohesió i un tema clar"
- Història de sons: Es reprodueix un exemple d'una narració purament sonora elaborada amb l'ajuda de programari d'edició com Audacity.
- Creació de magazins: Es parla dels diferents formats provats, des d'entrevistes fins a programes de radiofórmula i seccions d'humor.
Secció d'Esports i Humor Polític
El Programa d'Esports
S'emet una falca o fragment elaborat pels nois on es parodia una gala de premis futbolístics amb imitacions de figures reconegudes.
Entrevistes Fictícies i Personatges
Un dels moments més hilarants del podcast inclou la presència simulada de figures rellevants del panorama actual.
- Convidats especials: Es compta amb la participació fictícia d'Eduard Punset i Mariano Rajoy.
- Visites de barri: Apareixen personatges inspirats en programes d'entreteniment clàssic que interactuen amb les autoritats de manera satírica.
Comiat i Previsions de Nadal
Finalment, el programa tanca amb reflexions finals sobre l'experiència educativa i els plans de les alumnes de cara a les festes nadalenques i les vacances escolars.

