Ràdio Oberta del 10/2/2011 — Actualitat, contaminació i crisi a la Tertúlia Ciutadana
Debat sobre la pol·lució a les grans ciutats com Barcelona i Madrid, comparant-la amb la neteja de l'aire a Castelldefels i les possibles solucions polítiques.
Anàlisi del grau de compliment de la nova normativa antitabac en espais tancats, les reaccions de l'hostaleria i les sancions a locals infractors.
Comentari sobre la limitació dels 80 km/h a les entrades de Barcelona i els plans del nou govern de la Generalitat per modificar-la.
Discussió sobre el pacte de pensions, l'atur juvenil, la situació de les caixes d'estalvis i els problemes derivats de les hipoteques i el preu del sòl.
Introducció a la Tertúlia Ciutadana
En aquesta edició del programa Ràdio Oberta a Ràdio Castelldefels, el locutor i l'invitat Emilio Sanz repassen l'actualitat social i econòmica del moment.
La contaminació urbana i els límits de velocitat
- S'analitza el fenomen de la contaminació atmosfèrica a les grans urbs com Barcelona i Madrid, comparant-ho amb la qualitat de l'aire a Castelldefels.
- Es debat sobre la mesura dels 80 km/h a les entrades de Barcelona i la seva relació amb la reducció de gasos nocius.
"Des de luego que Castelldefels es un sitio muy bueno para estas cosas."
La nova llei antitabac
- S'avalua l'impacte dels primers mesos de vigència de la llei antitabac als establiments de restauració.
- Es discuteixen les reaccions del sector de l'hostaleria i el tancament de locals emblemàtics per incompliment.
Crisi econòmica, pensions i atur
El pacte de pensions i la conflictivitat laboral
- Es posa el focus sobre l'acord aconseguit entre el govern, els sindicats i la patronal respecte a l'allargament de la edat de jubilació.
- Es critica la situació de precarietat laboral i l'alt volum de persones aturades.
El paper del sector financer
- Es reflexiona sobre el paper dels bancs i les caixes d'estalvis durant la crisi econòmica.
- Es tracta el drama social de les hipoteques i les dificultats per accedir a un habitatge digne.
