Ritmos del Caribe del 29/9/2017 — Especial Ritmos del Caribe amb la música de Tromboranga
Mercé Solé presenta la secció de recuperació d'orígens musicals parlant de la figura històrica de María Teresa Vera i la seva influència en la trova cubana.
Bloc dedicat a la discografia i l'estil de l'orquestra de salsa dura Tromboranga, incloent salutacions dels seus integrants i temes com Charrupi i Qué linda estás.
Entrevista a l'analista musical Jesús Peirón per debatir sobre l'origen del talent musical, l'ADN dels artistes i l'evolució de l'ensenyament als conservatoris.
Segona part dedicada a la música de Tromboranga amb temes com Sentimiento Caleño i Acaraj abans de donar pas al comiat del programa.
Introducció i Orígens de la Salsa
El programa arrenca amb la secció de recuperació d'orígens de la salsa a càrrec de Mercé Solé, on es ret homenatge a figures històriques de la música cubana.
- Recordatori de les onomàstiques del dia i felicitacions als oients que fan anys
- Presentació de la relíquia musical de la setmana: María Teresa Vera, nascuda l'any 1895
- Característiques de la seva trajectòria: cantant, compositora i guitarrista coneguda com la senyora de la trova cubana
- Audició del tema històric Rumba a Aurora interpretat en duet amb Rafael Zequera
"María Teresa Vera usava molt la percussió en les seves cançons i discos, deixant un llegat inesborrable a la ràdio."
L'Univers Musical de Tromboranga
Es dedica gran part de l'emissió a analitzar i gaudir de la discografia de la coneguda orquestra de salsa dura, amb salutacions exclusives dels seus membres.
- Salutació especial de Joaquín Arteaga des de l'orquestra Tromboranga
- Descripció de la formació: deu músics experts repartits entre percussió, baix, piano i tres trombons
- Temes destacats de l'agrupació:
- Charrupi - Qué linda estás - Sentimiento Caleño - Acaraj
Entrevista amb el Mestre Jesús Peirón
L'espai compta amb la presència de l'analista musical Jesús Peirón per debatre sobre l'essència i l'ensenyament de la música.
- Salutació inicial de la mà d'una oient anomenada Nai
- Reflexió sobre el talent innat: el músic neix amb l'ADN musical o s'adquireix amb el temps?
- Comparativa entre els conservatoris d'abans i els mètodes moderns d'ensenyament
- Importància de tenir una bona oïda musical i paciència en la formació
