Ritmos del Caribe del 28/12/2018 — Ritmos del Caribe: Salsa, Bachata i Memòries Musicals
Presentació dels temes principals i selecció musical amb grans veus de la salsa del segle XXI.
Sintonització amb els èxits de la bachata i històries de desamor a ritme tropical.
Conversa telefònica amb el mestre i arranjador Jesús Peirón, rememorant la seva època a Cuba, el cabaret Tropicana i les orquestres històriques.
Debat sobre la influència de la Bossa Nova, la seva connexió amb el jazz i la creació musical constant.
Tancament de l'episodi amb merengue, agraïments a l'equip tècnic i desitjos de bon any nou.
Introducció als Ritmes Llatins
El programa Ritmos del Caribe s'endinsa en els gèneres musicals més calorosos i ballables, combinant grans clàssics amb les novetats del segle XXI.
- S'obre el recorregut musical amb el cèlebre cantant cubà Ibrahim Ferrer.
- Es repassen èxits de salsa contemporània i bachata de la mà d'artistes reconeguts.
La importància de la salsa
"Sense salsa no hi ha paraíso"
La música llatina es presenta no només com un entreteniment, sinó com una manera d'entendre la vida i connectar amb les arrels culturals de Cuba i Puerto Rico.
Conversa amb el Mestre Jesús Peirón
En la secció central, el programa connecta telefònicament amb el reconegut arranjador i trombonista Jesús Peirón.
- Es recorden els anys daurats a Cuba i la seva etapa treballant al famós cabaret Tropicana.
- Esment especial als seus inicis amb l'orquestra de Jaime Camino i companys de professió com Pocholo.
Anècdotes i composicions pròpies
Es parla de com sorgeixen les idees musicals improvisades al piano, creant ritmes de cha-cha-cha i guaracha amb una gran influència del jazz.
Evolucions i Tancament de l'Any
El programa transita cap a altres estils com la Bossa Nova i el merengue abans d'arribar a la recta final.
- Reflexions sobre la importància de mantenir viva la tradició musical llatina.
- Desitjos de prosperitat i bona música per al nou any des de l'emissora municipal.
