Ritmos del Caribe del 21/7/2017 — Ritmos del Caribe: Salsa, Son Cubano i Entrevistes
Inici del recorregut musical pel son cubà tradicional amb la recuperació de temes històrics de María Teresa Vera.
S'endinsen en els hits actuals de la salsa i el son cubà amb temes d'Habana de Primera i Elito Revé.
Transició cap a la cadència de la cumbia de Cartagena de la mà d'Hernán Rojas i La Máxima 79.
Conversa amb el reconegut músic Jesús Moreno Peirón sobre la seva trajectòria internacional i les seves creacions pròpies.
Continuació del programa amb la salsa actual de Michael Blanco y su Salsa Mayor abans de l'arribada del següent convidat.
Tertúlia amb Enric Vidal, director de l'Escola Minuet de Castelldefels, parlant de l'educació musical i la selecció de temes del programa.
Agraïments de l'equip de Ràdio Castelldefels i comiat final amb la música en directe de Manolito y su Trabuco.
Introducció als Ritmos del Caribe
El programa de Ràdio Castelldefels emès des del 98.0 FM ens endinsa en els sons més autèntics de la música llatinoamericana, combinant grans èxits històrics amb entrevistes a figures destacades de la cultura i la pedagogia musical local.
Els Orígens i Èxits del Son Cubano
- S'inicia el recorregut musical rescatant els inicis de la salsa amb figures llegendàries com María Teresa Vera.
- S'analitzen temes inoblidables d'agrupacions emblemàtiques com Habana de Primera i Elito Revé.
- Es destaca la importància de mantenir vives les arrels de la música caribenya tradicional.
"La música és vida, i la vida sense música seria molt avorrida."
Connexió amb el Mestre Jesús Moreno Peirón
- Entrevista telefònica al reconegut músic Jesús Moreno Peirón, qui comparteix les seves vivències als vaixells i el seu pas pel Conservatori.
- Reflexions sobre la importància de grans referents del jazz i la música clàssica.
- Presentació d'una composició pròpia de cúmbia creada durant la seva etapa professional a Puerto Rico.
Entrevista a l'Escola Minuet amb Enric Vidal
- Visita als estudis del director de l'Escola Minuet de Castelldefels, el mestre Enric Vidal.
- Repàs de l'oferta formativa del centre, que inclou assignatures d'harmonia, piano, guitarra i cant des dels 3 anys d'edat.
- Comentaris sobre la selecció musical del programa, que actua com una autèntica macedònia de ritmes llatins.
Finalment, el programa s'acomiada amb la participació dels tècnics i col·laboradors habituals, deixant pas a l'energia de Manolito y su Trabuco per tancar l'emissora.
