Viajando por las ondas del 31/10/2012 — Ciutats cares, viatjar a Azerbaiyán i consells d'avió
Discussió sobre l'estudi del Banc Suizo UBS relatiu a la ciutat més cara del món, comparant salaris i preus de productes quotidians com el Big Mac.
Presentació del nou telefèric suís amb plataforma oberta al sostre que permet gaudir de vistes panoràmiques úniques als Alps.
Comentari sobre una atípica piscina en un hotel de Xangai situada al pis 24 amb un fons de vidre transparent que dona al buit.
Anàlisi de la nova llei a Roma que prohibeix menjar o beure prop dels monuments històrics per combatre la brutícia i el turisme incívic.
Guia pràctica sobre Azerbaiyán, abastant el cost de vida econòmic, els transports mitjançant mashrutas, la gastronomia tradicional i els encants de la capital, Bakú.
Repàs d'humor i experiències reals sobre les normes de seguretat aèria, centrant-se en la prohibició dels mòbils amb el cas de l'actor Alec Baldwin.
Anàlisi del cost de la vida a les ciutats del món
En aquesta secció s'examina un estudi recent realitzat per l'entitat financera UBS per determinar quina és la ciutat més cara del món. L'anàlisi no només es basa en el preu absolut dels productes, sinó que relaciona el salari mitjà amb el cost de 122 béns i serveis essencials.
- Oslo encapçala la llista com la capital més costosa del planeta.
- Zúrich i Tòquio es situen molt a prop en les primeres posicions.
- Per contra, grans metròpolis com Nova York ofereixen opcions molt assequibles per als visitants, especialment pel que fa a l'enogastronomia de carrer.
"No hay que obsesionarse y no hay que preocuparse. Evidentemente, si te vas a Zúrich y quieres comer como se come en España... te va a costar carísimo"
Descobrint Azerbaiyán: turisme i cultura
Continuant amb el recorregut pel Càucas, el programa s'endinsa en un dels països més fascinants de la regió, destacant-ne els aspectes pràctics per als viatgers.
- Transport econòmic: Els desplaçaments es realitzen principalment mitjançant minibús o mashrutas, oferint preus extremadament baixos.
- Gastronomia local: Destaca el plat nacional anomenat pilaf, elaborat amb arròs, espècies i carn de corder a foc lent.
- Bakú, la capital: Una urbs moderna que contrasta amb el món rural i destaca per la seva arquitectura futurista i la seva animada vida nocturna a la vora del mar Caspi.
Normes de seguretat i comportament als avions
Finalment, es tracta d'una qüestió curiosa i pràctica: quines actituds poden provocar que et facin fora d'un avió abans d'enlairar-se.
- Dispositius electrònics: L'ús de telèfons mòbils durant les maniobres de despegue i aterratge està totalment prohibit per evitar interferències.
- El cas d'Alec Baldwin: L'actor estatunidenc va ser convidat a abandonar un avió per jugar amb el seu smartphone al bany mentre l'aeronave s'esperava per sortir.
- Espai i seients: S'aborda la polèmica sobre la necessitat d'ocupar només una plaça o abonar el suplement corresponent.

