Viajando por las ondas del 29/6/2011 — Resum de temporada de Viajando por las ondas
Repàs de les prop de 180 notícies turístiques tractades durant la temporada, destacant anècdotes d'hotels, guies en línia i l'ús d'aplicacions per a telèfons mòbils.
Discussió sobre la vintena de països visitats al llarg de l'any, posant el focus en destins com Xina, Mongòlia i els impactes del turisme ecològic i massiu.
Conversa centrada en les escapades econòmiques per Europa a ciutats com Porto, Estocolm o Brussel·les, així com l'evolució dels hàbits de vacances fora de temporada.
Anàlisi dels llocs històrics visitats relacionats amb el conflicte bèl·lic, incloent Pearl Harbor, Londres i Normandia des d'una perspectiva cultural.
Secció dedicada a la gastronomia i costums particulars, com el consum de qat al Iemen, el sake al Japó i la perillositat de tastar el peix globus.
Repàs de les peculiaritats culturals de la societat japonesa i recomanacions per visitar mercats i fires de Nadal a diverses ciutats europees.
Últim bloc dedicat a illes desconegudes, enfrontaments fronterers, els països més petits del món com el Vaticà i el comiat oficial de l'equip des de la platja.
Balanç de la temporada de Viajando por las ondas
Els inicis del viatge i les notícies curioses
El programa Viajando por las ondas, emès a través de Ràdio Castelldefels, tanca la seva temporada amb un total de 42 programes dedicats al món dels viatges i el turisme. Durant aquest període s'han tractat prop de 180 notícies relacionades amb el sector, combinant la informació d'actualitat amb anècdotes divertides i curiositats globals.
- Classificacions d'hotels i objectes curiosos
- Destinacions exòtiques i canvis en els hàbits vacacionals
- Nous tipus de guies i tecnologies aplicades al viatge
"Al final aquest és un programa per entretenir, i hem estat buscant notícies d'aquestes característiques"
Països, excursions i vols low cost
Durant la temporada s'han abordat més de 20 països diferents, posant especial èmfasi en indrets exòtics com Mongolia, Bangladesh, Nepal o Bhutan, a més de la presència constant de China. Així mateix, s'ha parlat de diferents modalitats de desplaçament:
- Excursions properes com el tren groc del Pirineu o els monestirs del Cister
- Vols econòmics a destinacions europees com Porto, Estocolm, Brussel·les o Munic
- L'impacte del turisme massiu en espais patrimonials com el Machu Picchu
Escenaris històrics i gastronomia del món
S'han dedicat espais significatius a analitzar llocs lligats a la Segona Guerra Mundial, com ara Pearl Harbor o la catedral de Saint Paul a Londres. També s'ha parlat de gastronomia, begudes tradicionals i productes insòlits com el fugu japonès o el consum de fulles de qat a Iemen.
Curiositats i illes més petites del món
Finalment, s'ha realitzat un repte de coneixement sobre els països més petits del planeta, coronat per Ciutat del Vaticano, i s'han investigat racons aïllats com l'illa de Tristán de Acuña.

