Viajando por las ondas del 28/2/2018 — Viajando per les ondes: Paradissos i monuments
Comentari sobre l'anècdota de la passatgera xinesa que va passar per l'escàner de l'estació de tren amb la maleta.
Explicació del nou projecte de llei balear per limitar l'entrada de vehicles a motor a Formentera a partir del 2019.
Repàs de les dades de TripAdvisor sobre les atraccions turístiques més reservades prèviament al món el 2017, incloent la Sagrada Família.
Breu menció a la inauguració del nou hotel rècord de Dubai i les seves característiques de luxe.
Descripció detallada del viatge a Namíbia i les característiques del Parc Etosha com a opció ideal per a safaris.
Reportatge exhaustiu sobre el Monte Athos a Grècia, els seus monestirs, el visat Diabatirion i la història de la prohibició als catalans.
Introducció i notícies curioses
Masificació i anècdotes de viatge
- En aquest episodi de Viajando por las ondas, el programa de ràdio de Ràdio Castelldefels, s'analitzen diverses qüestions relacionades amb el turisme global.
- Es comenta la notícia insòlita d'una passatgera a la Xina que, per por que li roben els diners, va passar per l'escàner de seguretat de l'estació de tren.
"No es volia separar de la seva cartera i del seu diner ni un sol instant."
Noves normatives i tendències turístiques
Restriccions a Formentera
- S'explica la nova normativa a Formentera per limitar l'accés de vehicles a motor i frenar la pressió turística a la temporada alta.
- S'analitzen les dades de reserves de TripAdvisor, destacant que la Sagrada Família es troba al Top 5 mundial de monuments més reservats prèviament.
El rècord hoteler a Dubai
- Es detalla la inauguració de l'hotel Gebora a Dubai, coronat com el més alt del món amb 356 metres d'altura.
Grans espais naturals: El Parc Etosha a Namíbia
Una alternativa al Kruger
- Es repassa l'experiència al Parc Etosha, a Namíbia, un dels parcs nacionals més grans del continent africà.
- Es compara amb el Parc Kruger de Sud-àfrica, destacant que Namíbia destaca pels seus espais oberts i la seva vegetació més baixa.
La República Monàstica del Monte Athos
Un destí únic a la Unió Europea
- S'aborda en profunditat la República Monástica del Monte Athos, l'únic lloc de la Unió Europea que requereix un visat específic anomenat Diabatirion.
- Es recorda la restricció històrica que tenien els catalans fins a l'any 2005 per culpa del passat dels almogàvers.
- Es destaca la prohibició absoluta d'entrada a les dones en aquest territori autònom regit per l'església ortodoxa.

