Viajando por las ondas del 14/12/2015 — Viajando por las Ondas: Noticias, Micronesia y Polinesia
Repàs de les vint ciutats estrangeres més demandades pels turistes espanyols durant el primer semestre, amb Nova York al capdavant i un fort protagonisme de les capitals europees.
Menció al monumental Belén de Jerez de los Caballeros a Extremadura i tradicions nadalenques associades.
Anècdotes sorprenents com la d'un pilot que va usar un hacha per treure un passatger embriagat del bany o un altre que va desviar un vol per salvar un gos.
Anàlisi en profunditat de l'illa de Pingelap a la Micronesia i com la genètica va provocar que gran part de la població pateixi acromatopsia.
Visió detallada de les illes de la Polinesia Francesa, comparant la massificació de Tahiti amb la tranquil·litat de Morea i el luxe excessiu de Bora Bora.
Guia de viatges i curiositats del món
Aquest episodi del programa radial aborda una gran varietat de temes relacionats amb destinacions turístiques, notícies internacionals i curiositats geogràfiques d'arreu del planeta.
Destinacions preferides pels espanyols
- Nova York es manté com la ciutat preferida pels viatgers estatals.
- Les capitals europees com Roma, París i Londres ocupen gran part del rànquing.
- Ciutats americanes com Las Vegas i San Francisco apareixen al top 20.
"La ciutat de Nova York segueix mantenint la seva magia i cada dia són més els turistes espanyols que l'elegeixen."
Curiositats de la Micronesia
S'analitza a fons l'atol·lung de Pingelap, un petit territori a la Micronesia on un percentatge molt elevat de la població pateix acromatopsia, una disfunció visual que impedeix veure els colors.
- Conseqüència directa de l'efecte de coll d'ampolla genètic.
- La població local està acostumada a viure en blanc i negre.
Viatge per la Polinesia Francesa
Finalment, es fa un recorregut detallat per illes emblemàtiques com Tahiti, Morea i Bora Bora, debatent sobre els costos del turisme i la bellesa real d'aquests paradisos exòtics.

