Viajando por las ondas del 7/10/2015 — Viajando por las ondas: Playas, Cíes y Valencia
Introducció dels temes del dia i recordatori de les vies de contacte amb el programa, incloent l'adreça postal per a rebre postals d'estiu, el correu electrònic i la secció de ràdio a la carta.
Reportatge sobre la curiosa casa situada a la plaça Lope de Vega de València, amb una fatxada rècord de tan sols 107 centímetres.
Descripció de la inauguració d'un túnel de gel excavat sota el glaciar Lang Jokul a Islàndia, destacant el seu vessant turístic i educatiu sobre el canvi climàtic.
Anàlisi de les dades de l'Organització Mundial del Turisme, on es confirma que Espanya es manté com el tercer país més visitat del món.
Comptador des del número 10 fins al número 2 de les millors platges de l'Estat segons els viatgers, incloent indrets a Lanzarote, Mallorca, Cadis, San Sebastián, Formentera i Lugo.
Anàlisi detallada de les Illes Cíes, la platja de Rodas, com arribar-hi en ferris, la normativa del parc natural i les rutes de senderisme principals.
Descobrint indrets curiosos i paradisíacs
Aquest episodi ens porta a recollir destinacions turístiques fascinants, combinant dades d'interès internacional amb racons únics de la geografia espanyola. El programa comença repassant la correspondència i les formes de contacte, com les postals trameses des de qualsevol indret del món cap a l'estudi de Ràdio Castelldefels.
La casa més estreta i gelars islandresos
Entre les curiositats presentades destaquen:
- La casa del metro: Situada a la plaça Lope de Vega de València, amb una fatxada de només 107 centímetres.
- Coves de gel a Islàndia: Un túnel excavat sota el segon glaciar més gran d'Europa, el Lang Jokul, pensat com a centre d'interpretació del calentament global.
"Un lloc on la natura i la història es donen la mà per oferir experiències inoblidables als viatgers més curiosos."
El turisme mundial i les millors platges d'Espanya
Es analitzen les dades de l'Organització Mundial del Turisme, on Espanya es manté com el tercer país més visitat del món amb 65 milions de turistes. També s'ofereix un extens repàs de les millors platges de la península i les illes, destacant indrets com la platja del Papagayo a Lanzarote, la platja de Bolonia a Cadis, o la impressionant platja de les Catedrals a Lugo.
Les illes Cíes i la platja de Rodas
Finalment, el programa dedica una atenció especial a les Illes Cíes, situades al final de la ría de Vigo, formant part del Parque Natural Nacional Marítimo Terrestre de las Islas Atlánticas de Galicia. Es detalla com accedir-hi mitjançant ferries, la normativa de conservació del parc i les diferents rutes de senderisme per descobrir la fauna autòctona com les gaviotas patiamarilles.

