Viajando por las ondas del 30/10/2013 — Viajes, Bicicletas y el Parc Nacional d'Aigüastortes
Inici del programa des de Ràdio Castelldefels amb les salutacions dels locutors i la indicació de les adreces postals i electròniques per interactuar amb l'audiència.
Repàs detallat a una llista d'objectes sorprenents i inesperats que els passatgers obliden a la cabina de les aeronaus, com animals, pròtesis o instruments.
Anàlisi de les poblacions amb millors condicions i sistemes públics de lloguer de bicicletes a Espanya, comparant-les amb models europeus de referència.
Advertències i dades basades en informes internacionals sobre països on les viatgeres poden trobar més problemes de seguretat i masclisme.
Guia pràctica i descripció paisatgística de la zona pirinenca, explicant com accedir-hi, on allotjar-se i quins elements naturals i culturals visitar.
Ràdio Castelldefels: Actualitat i Vies de Contacte
Presentació i comunicació
- S'estableixen les vies de comunicació amb el programa a través del correu electrònic oficial i les xarxes socials.
- Es recorda l'adreça postal de l'estudi a la Plaça de l'Església de Castelldefels per rebre postals dels oients des de qualsevol indret del món.
Notícies Curioses de Viatges
Objectes insòlits oblidats en avions
- S'analitza un estudi publicat per un conegut cercador de vols sobre les pertinences més estranyes que els passatgers obliden a bord.
- Dins del llistat destaquen elements tan sorprenents com un loru viu, un ull de vidre, una pierna ortopédica o fins i tot un contrabaix.
"Un objecte tan gran com un contrabaix no té gaire sentit que algú se'l deixi a l'avió i no vagi a recollir-lo."
Mobilitat Sostenible: Ciutats per a la Bicicleta
El foment del transport a pedals
- Es repassen les millors ciutats espanyoles per desplaçar-se en bicicleta gràcies a infraestructures adequades i sistemes públics de préstec.
- Destaca positivament la posició de Sevilla al rànquing mundial, a més de l'experiència pionera de Barcelona amb el servei de bicicletes compartides.
Seguretat en el Viatge
Consells per a dones que viatgen soles
- S'aborda un tema delicat basat en un informe d'Human Rights Watch sobre els destins més perillosos del planeta per a les viatgeres.
- Es posa el focus en països amb índexs elevats d'agressions i una protecció policial insuficient, com ara l'Índia, el Brasil o Egipte.
Natura i Cultura al Pirineu
Excursió pel Parc Nacional d'Aigüastortes i Estany de Sant Maurici
- S'ofereix una guia detallada per visitar aquest espai natural protegit, distingint entre les dues entrades principals per la Vall de Boí i per Espot.
- Es descriuen les rutes en tot terreny, els refugis de muntanya i l'atractiu afegit de l'art romànic català present a la zona.

