Títol i resum generats per IA

Viajando por las ondas del 25/2/2015 — Viatges, gastronomia exòtica i descoberta de Lanzarote

0:00Viajando por las ondas1:01:07
Compartir
Viajando por las ondas
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
6 seccions · 1:01:07
01
Notícies de viatges i la carn més cara del món
5:18 — 11:18

Discussió sobre la carn de buey de Kobe a Japó i la seva peculiar criança, així com la carn madurada de León disponible en un restaurant de Barcelona.

5:18
02
Aniversaris del 2015 i capitals europees
11:19 — 18:47

Repàs de diverses efemèrides internacionals com a excusa per viatjar, i menció de les ciutats ostentadores de títols europeus de cultura, medi ambient i vi.

11:19
03
Introducció a Lanzarote i el seu context geogràfic
22:08 — 31:53

Presentació de l'illa de Lanzarote, el seu clima temperat, la seva història geogràfica recent i la facilitat de mobilització amb vehicle de lloguer.

22:08
04
El Parque Nacional de Timanfaya i formacions volcàniques
31:54 — 41:51

Exploració detallada del parc nacional, el seu paisatge lunar, el centre d'interpretació, el restaurant El Diablo i l'ascensió a la Caldera Blanca.

31:54
05
L'obra de César Manrique i el nord de l'illa
41:52 — 51:00

Visita als Jameos del Agua, la Cueva de los Verdes, el Jardín de Cactus i el Mirador del Río, destacant el llegat de César Manrique i les vistes cap a La Graciosa.

41:52
06
El sud de Lanzarote i la gastronomia local
51:01 — 59:20

Recorregut per la Laguna Verde, Los Hervideros, les salines, i un repàs final a la gastronomia insular amb els vins de La Geria i els formatges de cabra.

51:01
Seccions generades automàticament

Introducció al programa

Actualitat i comunicació

  • En aquest episodi de Viajando por las ondas, presentat per Dani Hernández i Giorgio Vé, s'inicia el programa repassant les vies de contacte habituals com les postals tradicionals dirigides a Ràdio Castelldefels, el correu electrònic i la pàgina de Facebook del programa.

Notícies de viatges i curiositats gastronòmiques

La carn més cara del món

  • Es discuteix sobre la carne de buey de Kobe a Japón, valorada en uns 100 euros el kilo, destacant el tracte singular que reben els animals, incloent-hi una dieta amb cervesa, massatges i banys de licor per aconseguir una infiltració de greix excepcional.
  • Com a contrast proper, es parla de la carn madurada procedent de Jiménez de Jamuz a León, comercialitzada en un conegut establiment del Passeig de Gràcia a Barcelona, amb un procés de maduració natural extrem.

Aniversaris i capitals culturals per al 2015

  • Es repassen efemèrides i excenes per viatjar durant l'any, com els aniversaris relacionats amb Winston Churchill, Agatha Christie i Alícia al país de les meravelles al Regne Unit, o l'homenatge a W.B. Yeats a Irlanda.
  • Es destaquen les ciutats de Pilsen a Txèquia i Mons a Bèlgica com a Capital Europea de la Cultura, així com Bristol com a Capital Verda Europea i Reguengos de Monsaraz a l'Alentejo portuguès com a ciutat europea del vi.

Descobrint Lanzarote: La isla volcánica

Geografia i accés a l'arxipèlag

  • S'introdueix Lanzarote com una de les illes més fascinants de les Illes Canàries, destacant el seu origen volcànic recent i un clima subtropical suau ideal per al turisme durant tot l'any.
  • Es menciona la importància de l'aeroport i la facilitat de recórrer l'illa amb un vehicle de lloguer donada la seva dimensions reduïdes.

El Parc Nacional de Timanfaya i paisatges volcànics

  • El Parque Nacional de Timanfaya és descrit com un paisatge lunar autèntic fruit de les erupcions històriques dels segles XVIII i XIX.
  • Es recomana l'ús del Centro de Interpretación i experiències singulars com el Restaurante El Diablo, on es cuinen aliments aprofitant la calor geotèrmica.
  • Altres punts d'interès inclouen l'ascensió a la Caldera Blanca i la ruta de la costa.

L'empremta de César Manrique i el nord de l'illa

  • L'arquitecte i artista César Manrique va definir la identitat visual i turística de l'illa oposant-se al turisme de massa.
  • Es detallen llocs emblemàtics com Los Jameos del Agua, llar del jameíto (un petit cranc cec endèmic), la Cueva de los Verdes, el Jardín de Cactus i el Mirador del Río, des d'on s'albira l'arxipèlag Chinijo i l'illa de La Graciosa.

El sud insular, gastronomia i tradicions

  • A la zona meridional destaquen la Laguna Verde o de los Clicos, Los Hervideros i les Salinas de Janubio.
  • En l'àmbit gastronòmic, s'esmenten els vins volcànics de la zona de La Geria, els formatges de cabra de Femés, les clàssiques papas arrugadas amb mojo i plats tradicionals com la cabra vieja o el gofio.

"Un paisatge lunar autèntic on la terra es mostra en estat pur i a una temperatura latent a pocs metres sota el terra."

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament