Entrevistes 2011 del 14/7/2011 — Cursos de noves tecnologies per a dones
S'explica quin és el públic destinatari del curs Dona Conecta, orientat principalment a dones majors de 30 o 40 anys sense experiència prèvia en l'ús d'internet i empadronades a Castelldefels.
Es detallem els continguts formatius, dividits entre un curs bàsic de 6 hores per aprendre a enviar correus i navegar, i un segon nivell avançat previst per a la tardor centrat en la web 2.0.
Es posa el focus en la importància d'eliminar la bretxa digital de gènere, facilitant la inserció laboral i la creació d'una xarxa comarcal de suport gràcies a la tasca feta durant els darrers quatre anys.
Taller Dona Conecta: Reducció de la Bretxa Digital
En aquest episodi s'analitza el programa formatiu adreçat a reduir la bretxa digital que pateixen moltes dones a Castelldefels. Aquestes iniciatives s'emmarquen dins d'un conveni de col·laboració de llarga durada per promoure la connectivitat.
Objectius principals del curs
- Ensenyar l'ús bàsic del correu electrònic i la navegació web.
- Fomentar la creació d'una xarxa de dones a nivell local i comarcal.
- Facilitar l'accés a oportunitats laborals i formatives.
"Es tracta de afavorir perquè les dones puguin avançar en aquest àmbit també."
Fases de la formació
El programa es divideix en diferents nivells d'aprenentatge:
- 1 Nivell Bàsic: Tallers curts d'estiu per a principiants sense experiència prèvia.
- 2 Nivell Avançat (Web 2.0): Cursos posteriors per introduir-se en les xarxes socials i la creació de continguts digitals.
