Entrevistes 2011 del 12/5/2011 — Denúncia contra l'impacte acústic dels avions a Castelldefels
Es detalla la denúncia impulsada per l'associació d'afectats per l'impacte aeri i els incompliments continus de la declaració d'impacte ambiental.
S'explica el contingut tècnic de la denúncia presentada a Europa i les expectatives d'obtenir una resposta favorable per part de les autoritats comunitàries.
S'alerta sobre les conseqüències greus del tancament de la pista del Prat i l'ampliació del pas d'avions de càrrega durant la nit.
Es repassen les mocions aprovades al plenari municipal i la necessitat de mantindre una actitud ferma i maratoniana en la defensa dels drets veïnals.
Denúncia per l'Impacte Aeri a Castelldefels
En aquest episodi s'aborda la problemàtica del soroll provocat pels avions, centrant-se en la denúncia presentada per l'associació d'afectats davant les autoritats europees.
Accions i Denúncies
- S'ha presentat una denúncia formal i exhaustiva de prop de 300 pàgines a Brussel·les.
- L'objectiu és que la Unió Europea faci un toc d'atenció al govern espanyol per incompliment de la declaració d'impacte ambiental.
- Es critica la falta de sensibilitat per part de les institucions i gestors aeroportuaris.
"No es poden fer les coses de qualsevol manera i amb falta de sensibilitat i sense que les coses estiguin ajustades a les directives."
Conseqüències del Tancament de Pistes
- El tancament temporal de la pista transversal de l'aeroport del Prat agreujarà la situació.
- S'ampliarà l'horari nocturn de pas d'aeronaus, reduint les hores de descans dels veïns a només cinc hores i mitja.
- Es reclamen mesures com el tancament de l'aeroport a la nit i la derivació de vols de càrrega cap a altres instal·lacions.
