Entrevistes 2011 del 25/11/2011 — Manifest 25 de novembre contra la violència masclista
Inici de l'acte commemoratiu del 25 de novembre amb la lectura del manifest contra la violència masclista i el recordatori de les víctimes.
Anàlisi de les causes estructurals de la violència de gènere i presentació de les noves eines i instruments legals per combatre-la.
Ressalten la necessitat de la participació de tota la societat i l'adhesió a iniciatives de dol per cada dona morta a causa de la violència.
Demandes als diferents governs sobre pressupostos i recursos, finalitzant amb una actuació musical i un pilar dels castellers locals.
Lectura del Manifest Institucional
Rebuig a la Violència Masclista
Avui, 25 de novembre, administracions i societat civil s'apleguen a Ràdio Castelldefels per manifestar el seu rebuig ferm envers la violència que pateixen les dones i expressar el condol per a les víctimes.
- Vulneració de drets: La violència cap a les dones és una flagrant vulneració dels drets humans.
- Orígens estructurals: Aquesta problemàtica és consequència de relacions de poder històricament desiguals.
- Sensibilització i prevenció: Cal fer de l'educació l'eina bàsica per a les generacions futures.
"La violencia hacia las mujeres es una vulneración de los derechos humanos y un obstáculo para lograr la paz y el progreso."
Compromís Local
Amb el suport del consistori i de entitats com els Castellers de Castelldefels, es renova el compromís per construir una nova cultura basada en el respecte mutu, la llibertat i l'autonomia, reclamant pressupostos ferms per a la seva eradicació.
