Entrevistes 2011 del 12/4/2011 — Presentació del llibre El planeta de los estúpidos
Inici de l'acte de presentació de Juanjo López Uralde a càrrec del moderador, repassant breument la seva trajectòria al capdavant de Greenpeace i la seva lluita ecologista.
L'autor explica com es va gestar l'acció reivindicativa a la cimera climàtica de Copenhague, l'anècdota de la infiltració i les vivències personals durant el seu empresonament.
Explicació de la tesi principal del llibre sobre el comportament humà, la pèrdua silenciosa de biodiversitat i records de les primeres accions en vaixells de Greenpeace.
Reflexions finals sobre la necessitat de fer arribar el discurs ecologista a la societat, crides a l'optimisme i la importància de passar a l'acció social i política.
Presentació i context
El pròleg de l'acte a Ràdio Castelldefels situa la presentació del llibre del conegut activista mediambiental Juanjo López Uralde. L'autor repassa la seva trajectòria en el moviment ecològic i l'origen de la seva obra literària.
L'acció de Copenhague
- El llibre s'inicia narrant els fets ocorreguts durant la cimera climàtica de l'any 2009.
- L'autor explica l'operatiu de la protesta protagonitzada per activistes de Greenpeace.
- Es detallen les vivències posteriors dins de la presó danesa.
"El planeta de los estúpidos es un libro que empieza a gestarse o a pensarse en la cárcel de Copenhague."
Reflexions sobre el medi ambient
Una visió personal de la crisi ecològica
L'obra no pretén ser un tractat científic, sinó una anàlisi profunda des de l'experiència pròpia.
- Es discuteix la desaparició d'espècies de manera silenciosa com els gorrions i les abelles.
- Es recorda la primera experiència a bord d'un vaixell de Greenpeace.
- Es reflexiona sobre la utilitat real de les cimeres internacionals i la gestió dels residus.
Conclusions i futur
L'autor finalitza l'obra aportant propostes de futur i apel·lant a la necessitat de passar a l'acció mitjançant la participació activa en la societat i la política institucional.
