Entrevistes 2011 del 26/10/2011 — Prevenció del càncer a Castelldefels
Repàs de la taula rodona integral amb especialistes sanitaris del Baix Llobregat centrada en la prevenció del càncer de mama.
Anàlisi de la baixa resposta de participació a Castelldefels en les mamografies i recapitulació de l'acte a la Plaça de l'Església.
Presentació de les iniciatives futures de l'entitat, punts de trobada a Can Bou i canals per fer voluntariat.
Prevenció i conscienciació del càncer de mama
En aquest episodi parlem amb Joan Ramon Lladors, representant de l'associació contra el càncer Sant Joan Remenjadors de Castelldefels, per analitzar les darreres iniciatives dutes a terme al municipi en el marc del dia contra el càncer de mama.
Activitats realitzades
- Taula rodona integral: Celebrada amb especialistes de la zona del Baix Llobregat per oferir una visió coral i àmplia sobre els tractaments i la prevenció.
- Acció a la Plaça de l'Església: Instal·lació d'un punt informatiu amb venda de llibres, repartiment de llacets rosa i una actuació musical a càrrec d'un cor de gospel.
"De les propostes que ells fan a les dones perquè es facin la revisió pertinent amb la mammografia corresponent... una de les poblacions que tenia aquest índex de resposta més baix era precisament Castelldefels."
Reptes de participació i futur
Durant l'entrevista s'ha posat de manifest que la resposta ciutadana a Castelldefels sol ser inferior a la d'altres zones quant a la realització de mamografies preventives. Per això, l'entitat es planteja millorar l'estratègia de comunicació de cara a futures convocatòries.
- Col·laboracions periòdiques a la premsa local.
- Possible organització d'una festa rosa solidària coincidint amb les festes de Nadal.
- Reunions setmanals obertes a la ciutadania a l'ambulatori de Can Bou o presencialment a la farmàcia de Vilamar.
