Entrevistes 2011 del 3/2/2011 — Solidaritat i llibres per a Xile
Es presenta el projecte de construcció d'una biblioteca a Estubul, Xile, una zona molt **deprimida** i afectada per un terratrèmol, concebuda com a *centre cultural* per als infants.
S'expliquen els terminis previstos per a la finalització de les obres cap al mes de juliol i la importància de la jornada del **3 d'abril**, juntament amb la recollida de llibres a la Biblioteca RFJ.
Es posa en relleu el profund **significat** que té l'arribada de llibres per a uns infants que viuen en situacions molt precàries, definint-ho com una *finestra al món*.
Projecte Solidari a Xile
Aquest episodi tracta sobre la iniciativa solidària per construir una biblioteca en un poble de Xile anomenat Estubul, a la regió del Bío Bío. Aquesta zona va quedar totalment devastada pel terratrèmol i el posterior onatge d'ahir fa un any.
Objectius de la Biblioteca
- Proporcionar un espai comunitari per als infants.
- Oferir un lloc de formació i lectura fora de l'entorn escolar.
- Esdevenir un veritable centre cultural per a la comunitat.
Campanya de Recaptació i Activitats
El dia 3 de abril es preveu recaptar fons per començar la construcció de l'edifici, amb la previsió que les obres estiguin gairebé enllestides cap al mes de juliol. A més a més, es durà a terme una recollida de llibres a la Biblioteca RFJ i durant tot el mes d'abril.
"És una finestra, una finestra al monde, el libro, lo que les da a esos niños"
Finalment, es destaca l'impacte transformador que aquests projectes tenen en zones tan necessitades, oferint noves oportunitats i un accés al coneixement inèdit per a molts infants.
