Gent de Castelldefels del 5/7/2011 — Entrevista a Antoni Peris sobre el llibre de cinema
Antoni Peris parla sobre l'origen de la publicació en paper editada per *mirades.net* per celebrar el seu desè aniversari.
Explicació del mètode de votació utilitzat pels col·laboradors per triar els cineastes favorits, barrejant clàssics i autors moderns.
Repàs detallat de quatre autors clau tractats al llibre: *Werner Herzog*, *Wim Wenders*, *Michel Gondry* i *Raoul Walsh*.
Debat sobre com s'ha d'analitzar avui dia el cinema clàssic i quins nous autors podrien formar part d'un segon volum.
Comentaris sobre directors actuals com *Isaki Lacuesta*, *Agustí Villaronga* i les properes estrenes a les sales de cinema.
Entrevista a Antoni Peris
La creació del llibre Cien Mirades de Cines
Durant l'espai Gent de Castelldefels a Ràdio Castelldefels, l'entrevistadora Anna López conversa amb el metge i crític de cinema Antoni Peris, gerent de Can Bou. L'entrevista gira al voltant del llibre Cien Mirades de Cines, editat per commemorar el desè aniversari i els cent números de la revista digital mirades.net.
- El llibre s'ha autofinançat a través de la pròpia web.
- La selecció dels directors inclou tant clàssics com autors més moderns.
Processos de selecció i gustos cinematogràfics
Es detalla com es va fer la votació entre més de 50 col·laboradors, establint dos grups de directors:
- Directors històrics i veterans.
- Directors que van estrenar la seva primera obra a partir de 1968.
Aquest mètode va portar a incloure figures tant estimades com odiades, destacant perfils tan diversos com Werner Herzog, Jim Jarmusch, Michel Gondry i Raoul Walsh.
"No volíem tampoc que fos l'estàndard en el qual inevitablement estiguessin Billy Wilder o John Ford."
Perspectives del cinema contemporani
Cap al final de la conversa, es repassen els reptes del cinema actual, l'evolució de directors com Pedro Almodóvar o Agustí Villaronga, i la importància de continuar donant suport a la cultura audiovisual de qualitat.
