Títol i resum generats per IA

Gent de Castelldefels del 9/2/2011 — Entrevista a Marta Medina Zurikaldai a Gent de Castelldefels

0:00Gent de Castelldefels29:57
Compartir
Gent de Castelldefels
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
5 seccions · 29:57
01
Presentació i orígens a Castelldefels
0:31 — 2:22

Manolo Rivera presenta a Marta Medina Zurikaldai i conversen sobre els seus orígens, la seva arribada a Castelldefels des de Barcelona i com va decidir instal·lar-s'hi permanentment.

0:31
02
Estudis artístics i escaparatisme
2:22 — 10:50

Repàs de la formació de Marta en belles arts, especialitzant-se en decoració i escaparatisme, i la seva experiència professional prèvia.

2:22
03
El Grup de Dones i la vida associativa
10:50 — 17:30

Conversa detallada sobre la fundació del Grup de Dones, els seus vint-i-cinc anys d'història, els cursos oferts i les activitats de restauració i mercadissos solidaris.

10:50
04
Violència de gènere i serveis d'atenció
17:30 — 23:10

Es tracta la problemàtica de la violència de gènere, els recursos disponibles a Castelldefels, els telèfons d'emergència i la tasca de suport a les víctimes.

17:30
05
Relacions amb altres entitats i futur de la ciutat
23:10 — 28:15

Reflexió final sobre el teixit associatiu local, la relació amb col·lectius com la Casa d'Andalusia i una mirada optimista cap al futur de Castelldefels.

23:10
Seccions generades automàticament

Entrevista a Marta Medina Zurikaldai

En aquesta edició del programa Gent de Castelldefels, el locutor Manolo Rivera entrevista a Marta Medina Zurikaldai, una coneguda veïna de Castelldefels amb una llarga trajectòria en l'associacionisme local i la participació ciutadana.

Trajectòria personal i formació

  • Estudis artístics: Marta recorda la seva etapa estudiant a Barcelona, on va cursar decoració i escaparatisme en una branca de belles arts.
  • Experiència professional: Va treballar com a escaparatista professional a Galerías Preciados, combinant els estudis amb la feina.
  • Víncul amb el municipi: Explica com va arribar a Castelldefels a través de la segona residència familiar i com es va acabar establint definitivament al municipi costaner.

El moviment associatiu i el Grup de Dones

  • Fundació de l'entitat: Es repassen els inicis del Grup de Dones, nascut fa vint-i-cinc anys com a una inquietud d'un grup de dones per fomentar la participació ciutadana, cultural i social.
  • Activitats i tallers: L'entitat ofereix nombrosos tallers, classes d'idiomes amb professors natius i cursos de restauració de mobles.
  • Acció solidària: Col·laboració activa en mercadissos solidaris per recaptar fons destinats a projectes socials.

"Som les que fem ciutat."

Altres àmbits d'actuació i futur de la ciutat

  • Atenció a les víctimes: Es tracta la importància de donar suport i informació a les persones afectades per la violència de gènere a través dels recursos municipals i cossos de seguretat.
  • Relacions culturals: Bona sintonia amb altres entitats de la vila com la Casa d'Andalusia.
  • Optimisme de futur: Malgrat les dificultats socials, es destaca que Castelldefels és una ciutat cada cop més unida, transversal i amb una forta participació de les seves entitats.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament