Gent de Castelldefels del 27/5/2010 — Entrevista a Pilar Soriano: Cultura, Memòria i Vida a Castelldefels
Inici de l'entrevista on Pilar Soriano explica els seus orígens com a filla de família de tota la vida a la ciutat i com recorda el municipi d'anys enrere.
S'analitzen els llocs preferits de la convidada a l'hivern i a l'estiu, així com les seves propostes de millores per als joves si governés la ciutat.
Conversa detallada sobre la creació de la companyia de teatre, els assajos, els espectacles musicals i les actuacions fora del municipi.
Pilar parla de la seva tasca solidària com a presidenta del grup d'acollida i professora d'alfabetització per a persones immigrades.
Conversa amb Pilar Soriano
Aquest episodi del programa > Gent de Castelldefels compta amb la presència de Pilar Soriano, una veïna històrica de la ciutat que ha dedicat gran part de la seva vida a dinamitzar la cultura local.
Els inicis i la transformació urbana
- Pilar recorda com era Castelldefels durant la seva infantesa, quan prèviament era considerat un poble tranquil.
- S'evoquen els llargs passejos caminant des de la zona de la platja fins a l'escola, així com els antics passos a nivel del tren que marcat una època.
Activisme cultural i teatre
- Des de fa anys, lidera grups de teatre amateur i formacions de music hall amb un grup nombrós de participants.
- > "La música i el teatre ens donen vida i ens permeten connectar amb la gent gran de les residències i de tota la comarca del Baix Llobregat."
- Destaca l'esforç col·lectiu per tirar endavant les representacions a l'aire lliure, especialment a la Plaça de l'Església o en altres espais públics.
Classes d'acollida i immigració
- A més de la vessant artística, Pilar col·labora ensenyant castellà a persones nouvingudes.
- Es posa en valor la perseverança dels alumnes i la satisfacció personal d'aconseguir que persones adultes aprenguin a llegir i escriure des de zero.
