Títol i resum generats per IA

Gent de Castelldefels del 6/7/2010 — La situació del català a Castelldefels amb Teresa Tort

0:00Gent de Castelldefels28:37
Compartir
Gent de Castelldefels
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
5 seccions · 28:37
01
La tasca del Servei Local de Català i l'Scrabble
0:35 — 3:38

Teresa Tort explica la seva experiència de 19 anys fent dinamització lingüística i detalla l'èxit del torneig d'Scrabble escolar a la ciutat.

0:35
02
Perfil dels alumnes i evolució dels nivells
3:39 — 12:23

S'analitza el perfil actual dels estudiants dels cursos de català, la demanda dels nivells bàsics i la complexitat del multilingüisme a Catalunya.

3:39
03
El Voluntariat per la Llengua i la superació de la vergonya
12:24 — 15:54

Es parla de les parelles lingüístiques, la importància de la conversa informal i com vèncer la por a equivocar-se en parlar una nova llengua.

12:24
04
El cicle de cinema en català
15:55 — 22:10

Balanç de la iniciativa de cinema infantil i familiar en català a les sales locals, i els obstacles derivats de la distribució comercial.

15:55
05
Noves inscripcions i reflexió sobre el multilingüisme
22:11 — 28:18

Informació sobre els propers cursos i una reflexió final sobre la necessitat de generar contextos reals d'ús de les llengües per dominar-les.

22:11
Seccions generades automàticament

Entrevista a Teresa Tort

Balanç de 19 anys al Servei Local de Català

  • Dinamització lingüística: Teresa Tort repassa la seva trajectòria de 19 anys a Castelldefels promovent l'ús social del català.
  • Evolució del perfil: El 80% dels alumnes actuals són nascuts a l'estranger, destacant un fort vincle amb Amèrica Llatina.
  • Demografia multilingüe: La realitat catalana combina parlants natius i aprenents en un mateix nivell, una situació poc habitual a Europa.

"Hi ha gent que té més habilitat perquè té més facilitat pel que sigui... i que té menys vergonya i que fan uns progressos molt ràpids."

Iniciatives culturals i educatives

  • Tornejar d'Scrabble: Una activitat lúdica consolidada durant 15 edicions per fomentar l'ús extraescolar de la llengua.
  • Voluntariat per la Llengua: Parelles lingüístiques que faciliten la conversa informal en grups reduïts.
  • Cinema en català: Cicles de projeccions per promoure l'oci infantil en català malgrat les dificultats de mercat i distribució.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament