Un guiño a la vida del 6/2/2019 — Només veiem el passat: Viure en consciència i present
Introducció al concepte de com la ment humana projecta contínuament records i significats passats sobre les situacions del present.
Explicació sobre l'estat de presència més enllà de la temporalitat física i com connectar amb la pau interior.
Discussió sobre la importància de rendir-se als judicis del ego i entendre que l'amor és simple i directe.
Com aplicar la mirada del present en les relacions personals per evitar repetir patrons de conflicte.
Anàlisi de com cada segon pot ser viscut com una experiència nova si s'utilitza el perdó per dissoldre el passat.
Conclusions pràctiques sobre com integrar la presència en el dia a dia, transformant els problemes en oportunitats de creixement.
Reflexions sobre el Temps i el Present
En aquest episodi del programa Un guiño a la vida, els conductors aprofundeixen en la idea de com la ment humana viu constantment atrapada en el passat i en la línia temporal, projectant records i judicis sobre el moment present.
El concepte del passat segons Un Curso de Milagros
- Només veiem el passat: Allò que creiem veure en el present no és més que una acumulació de significats, traumes i experiències anteriors.
- La fal·làcia del temps: El temps no existeix realment; l'única realitat autèntica és l'eternitat i el moment ara.
- La ment recta: Accedir al present implica connectar amb un espai interior lliure de judicis, on només es percep la inocència i l'amor.
"Si viéramos la verdad, si viéramos el presente, si viéramos el ahora, solo veríamos inocencia."
Com superar el sofriment a través del perdó
- Rendició i acceptació: Cal rendir-se a allò que passa sense lluitar constantment contra la realitat.
- El perdó com a eina: Qüestionar els pensaments del ego i perdonar les interpretacions errònies ens permet alliberar el sofriment.
- La utilitat del temps: El temps pot ser utilitzat com un recurs d'aprenentatge per tornar progressivament a la consciència de la unitat.
